1. dan – “Doručak pod povećalom”
Učenici su promatrali svoj doručak „pod povećalom“. Obratili su pažnju na boje, mirise i raznolikost namirnica na tanjuru. Razgovarali smo o važnosti raznolike prehrane, zdravim i manje zdravim namirnicama te promjenama koje možemo uvesti kako bismo jeli zdravije.
Učenici su potom izradili svoj “doručak kao slagalicu”, čime su ukrasili razredni pano. Aktivnost je potaknula promišljanje o tome koliko su naši svakodnevni izbori važni za zdravlje.
Za doručak su jeli pripremljenu voćnu zdjelu jogurt, cjelovite žitarice, jabuke, mandarine i bademi. U šalicu jogurta dodali smo zobene pahuljice, nasjeckali voće i posipali bademima.
2. dan – “Doručkom oko svijeta”
Na početku dana učenici su zamišljali izgleda li doručak svugdje u svijetu isto. Svaki učenik odabrao je jednu državu i istražio kako izgleda doručak u toj zemlji. Nakon istraživanja, crtali su tipične obroke te zajedno izradili plakat.
Tijekom prezentacija vidjeli smo mnoge zanimljive i neobične obroke. Aktivnost je proširila znanje o kulturama i običajima drugih naroda te potaknula znatiželju i toleranciju prema različitostima.
Za doručak smo taj dan jeli palentu s grčkim jogurtom i hrskavim sjemenkama.
U skuhanu palentu dodali smo grčki jogurt i posipali sjemenkama bundeve.
U pripremi su sudjelovali i učenici, koji su pomagali u miješanju i posluživanju obroka.
3. dan – “Doručak za svakoga”
Tema trećeg dana u Tjednu školskog doručka bila je razumijevanje različitih prehrambenih potreba. Pogledali smo edukativni film Ona uvijek nešto glumata i razgovarali o bolesti koja se zove celijakija. Učenici su raspravljali o tome kako se glavna junakinja Lana osjeća, kako joj možemo pomoći i na što trebamo obratiti pozornost ako bi došla k nama u goste.
Razgovarali smo i o intoleranciji na laktozu te alergijama na pojedine namirnice. Učenici su osvijestili da smo svi jednaki iako jedemo različito.
Za doručak smo taj dan jeli zelenu kajganu.
Na malo maslinovog ulja dinstali smo luk i blitvu, zatim dodali razmućena jaja i začinili. Poslužili smo uz integralni kruh i zdjelicu zelene salate.
Učenici su pomagali u pripremi jela, miješali sastojke i postavljali stolove.
4. dan – “Hrabri izazov”
Svaki dan doručku smo odlučili dodati nešto novo i drugačije. Time smo poticali isprobavanje zdravih namirnica i razvijali zahvalnost prema hrani.
Naglasili smo važnost nenavikavanja na bacanje hrane te planiranja obroka. Budući da učenici u školi imaju čak četiri obroka dnevno (doručak, užinu, ručak i poslijepodnevnu užinu), zajednički smo razgovarali o odgovornom odnosu prema hrani i potrebi da se sve namirnice iskoriste.
Učimo učenike svakodnevno zahvalnosti za hranu koju imaju, razvijamo empatiju i svijest da nemaju sva djeca iste mogućnosti, čak ni u našoj zemlji.
Za doručak smo taj dan imali svježe zalogaje – crni kruh, pureća salama, sirni namaz i svježa paprika.
Na kruh smo namazali sirni namaz, dodali kriške pureće šunke i svježu papriku. Učenici su nakon jela uredno počistili stolove.
5. dan – “Okusi koji nas spajaju”
Posljednji dan projekta obilježili smo pripremom zdravih muffina. Učenici su sami mjerili i miješali sastojke te zajedno pekli muffine u kuhinji. Nakon toga su pospremili radne površine, pomeli i oprali suđe.
Naribali smo tikvicu (višak vode ocijedili), šunku narezali na komadiće, sve zajedno pomiješali i stavili u kalupe. Na vrh smo dodali malo mozzarelle i pekli 20-ak minuta na 180 °C.
Nakon doručka izradili smo “Zid zahvalnosti” s porukama upućenima našoj divnoj kuharici, zahvaljujući joj za trud i ukusne obroke koje svakodnevno priprema. Na zid smo postavili i plakat s ocjenama naših doručaka – prema glasovima učenika, najbolje su ocijenjeni zdravi sendviči!




